Långt inlägg.

Är trött, sitter på pappas dator. För min är hos Sven och han ska fixa min brännare så jag kan göra skivor. Jippie, jag vaknade nyss somnade framför tvn som vanligt :/ Mamma tjatar jag blir så les när jag är trött. Idag så kom jag hem från stugan men det var vid 4 tiden. Ska skriva lite om helgen:

For till stugan på fredagen tog de lungt, och väntade med att börja måla till lördagen. Och på fredan så var de ju fredagen den 13. Suck, haha. Hade jag helt glömt bort. Men då var vi ute och körde Rally-Kalle från 70-talet (jag och Softie) sen övertarlar hon mig att köra. Och allt går bra jag var faktiskt duktig, fattar dock inte att jag vågade köra bil. Men det var kult, sen skulle hon ha mig till att backa, haha. Glömde att ratta tillbacka helt (trode dock att den var det) och rätt in i en grop med ena fram julet. Haha, där var vi fast. Sen for vi till Kalle och Berit (Ankis föräldrar) och såg på Hip hip hora, haha en sån bra film. Vi fick se två renar, dom var grymt nära. haha, Sen for vi tillbacka och sov.
Igår så vaknade vi och började måla, det gick fort och vi var mycket duktiga. Sen grillade Mats så man fick god mat, sedan så målade vi ännu mer, sen tog vi det bara lungt. Gjorde inte så mycket läste och sedan for vi över till Kalle och Berit igen, duschade och läste ännu mer. Sen fick vi se en räv unge, fan va söt den var. Ville ta hem den. Haha, och idag så när jag vaknade så hade Softie klipp gräsmattan. Haha, hon hade inte ens sovit. Stakarn. När vi var påväg hem så såg vi en älg, haha. Fick se mycket djur i stugan. Men det var skönt och fara till stugen och snart far vi ju till Kreta om 3 dagar Sthlm och 4 dagar till Kreta. Längtar! :)

Detta blir dock ett långt inlägg, men tänkte skriva lite om en bok som både jag och Softie har läst i helgen, Flickan med skulden. En välldigt bra bok, men vi båda blev dock välldigt irriterad när vi läste den. Det handlar om en massa tjejer som blir våldtagna, gruppväldtäckter osv.  men poliserna lägger bara ner fallen pga. "inte tillräckligt med bevis", "tjejen som blev utsatt var full", "hon sa inte Nej tillräckligt" osv. Jag tycker det är hemskt, så då blev de en djup diskution mellan mig och Sofite där i skogen. Men det var annars trevligt, och sedan så pratade också om att man ska vara nöjd och inte klaga på små saker, de finns fakitskt dom som har det mycket värre. Och att sluta vara så negativ, fast man vet om sina svagheter osv. så gör man ingenting åt de. Det är lite tråkigt, men det är nog så livet är.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0